مدیریت پاسخگو، تسهیل گر و روزنه گشا
💞 *با هم بیاموزیم* 💞
🌺🌺 *مدیریت پاسخگو، تسهیل گر و روزنه گشا *🌺🌺
تسهیلگر (انگلیسی: Facilitator) شخصی است که به گروهی از افرادکمک میکند تا در طول جلسات یا بحث و گفتوگو با یکدیگر بهتر کار کنند، اهداف مشترک خود را درک کنند و برای چگونگی دستیابی به این اهداف برنامهریزی کنند.
در انجام این کار، تسهیلگر «بیطرف» میماند، یعنی موضع خاصی در بحث اتخاذ نمیکند. برخی از ابزارهای تسهیلگری سعی خواهند کرد به گروه در دستیابی به اجماع در مورد هر گونه اختلاف نظری که از قبل وجود داشته یا در جلسه ظاهر میشود کمک کنند تا مبنای محکمی برای اقدامات آینده داشته باشد.
💛 *رویکرد مثبت*
🟢 از سوال و انتقاد *نهراسید* بیان نظرات را *مداخله* ندانید در پاسخگویی *جبهه* نگیرید و *انعطاف* مناسب داشته باشید.
از این جملات استفاده کنید. من و مجموعه ام نظرات شما را میشنویم. ایرادات را یادداشت کنید. قول رسیدگی دهید و واقعا پیگیر باشید.
بهانه جویی ها را *صبورانه* پاسخ دهید. محدودیت های قانونی را بیان کنید. *محدوده های* تخصصی و مهارتی را محترمانه بیان کنید
👎 *رویکرد منفی*
🔴 در پاسخ به انتقاد و سوال. این جملات را هرگز نگویبد.
شما همیشه *نق میزنید* سال دیگه فکر یه جایی دیگه بکن. شما در امور مدیریتی و آموزشی دخالت *نابجا* می کنید. چه اشتباهی کردم بچه شما را *نامنویسی* کردم.
🟢 در بیان و عمل تسهیل گر باشید. این جملات را بگویید. ما دنبال راه حل هستیم. مشکل شما مشکل ماست. خودم را موظف به حل مشکل شما می دانم. در برخی راهکارها که منع قانونی و یا ضرر ندارند کوتاهی نکنید. در مواجه با مشکلات مالی والدین طرح اقساطی با رعایت قوانین و چک را اجرا کنید. در هماهنگی ورود و خروج و سرویس در محدوده قوانین منعطف باشید